נחל כזיב. נחל כזיב

חשיבותו של הפרח כסמל בדת הנוצרית גרמה לאיסוף ולעקירה רבה של בצלי שושן צחור בארץ ישראל על ידי צליינים שהגיעו מאירופה, החל מכיבוש הארץ על ידי הצלבנים שהסתובבו גם באזור נחל כזיב
כאן גם מומלץ לחפש את הנביעה התת-קרקעית והמסתורית של עין טמיר על גדות הנחל ובתוכו גדלה צמחייה מעורבת: הכולל בתוכו גם עצי , צמחיית נחלים כגון ו, עצי מרשימים ו

שמורת טבע נחל כזיב

מה להביא נעלי הליכה גבוהות ונוחות, כובע , 3 ליטר מים.

חניונים אלו אינם נכללים בתחום השמורה, ומנוהלים בידי קק"ל
מתחילים ללכת ימינה על פי הסימון השחור, ונכנסים לחורש מוצל ובו שלט המכריז על "שמורת נחל כזיב"
נעים מאד - ברוכים הבאים לעין חרדלית ולאתר כיף בישראל - ימית : רואי מתחבר לטבע מוזמנים ליהנות בנחל כזיב
מגיעים לנהריה - בצומת הראשית ליד קניון ארנה - פונים ימינה ונוסעים ישר עד צומת כברי עץ אחר שכדאי לשים לב אליו הוא אדר סורי
תחילתו של נחל כזיב היא בהר מירון, בגובה של כ-1,000 מטרים מעל פני הים, ומשם הוא מתפתל לאורכם של 43 קילומטרים עד שנשפך לים התיכון בחוף אכזיב תכנון — למדו מראש את אופי המסלול, אורכו, דרגת הקושי שלו, דרכי הגישה והציוד הנדרש

שמורת טבע נחל כזיב

כעת ממשיכים מזרחה, עם הנחל, והפעם — לצד הסימון הירוק.

גליל קליל
ממשיכים כחצי קילומטר עד לעיקול הדרך ליישוב מנות, שם פונים ימינה לדרך עפר מסומנת באדום - עד לצומת שבילים המסומן באדום שחור
נחל כזיב
הם יפים בכל עונה: בקיץ כשהם מלבלבים, בסתיו כשעליהם מאדימים, ובחורף כשהם עומדים בשלכת
אורך הנחל כ- 43 ק"מ, מעין הזקן בהרי מירון ועד לים התיכון
בקטעים אלו נצעד לאט ובזהירות בעיקר משום שחלקים מהדרך כנראה יהיו בוציים ההליכה בנחל היא לאורך ערוץ יפהפה ובו חורש ירוק , קירות סלע ובריכות קטנות, עצי צפצפה, פריחה עונתית, משטחי סלע נוחים לישיבה ומעיינות
בעין טמיר קיימת נקבה צרה וארוכה, בכניסה הוצבה אזהרה של מפני כניסה לנקבה מחשש התמוטטות ניתן להצטרף לאחת הקבוצות שכבר צועדות בסדרה זו או אם אתם קבוצה — ניתן להזמין טיול אחד או יותר באופן פרטי

המדריך המלא לטיול בנחל כזיב

יש בריכה אחת בדרך שעומקה כ 1 מטר וניתן לעבור לידה או לטבול בה, מעבר לזה , המים רדודים ורק לקטנטנים יש צורך במצופים.

גליל קליל
מכאן עד למעיין המרחק הוא 2 ק"מ בדרך סלולה
כיף בישראל
כניסה דרך כביש עפר מצד ימין של הדרך
נחל כזיב
לפני שהכביש חוצה את הנחל, מצד ימין תבחינו בכביש משובש ועליו סימון שבילים ירוק המוביל מזרחה